X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Regulamin serwisu.
         
PL | EN    KONTAKT
 
 
 
 

MENTOR Practitioner

Drugi moduł SZKOŁY MENTORÓW BIZNESU
trenerzy: PIOTR CIACEK | JOANNA KUCHARCZYK-CAPIGA , Formuła hybrydowa
22 632,00 zł
brutto

Cena netto: 18 400,00 zł
Dodaj do koszyka

FUNDACJA LIDEREK BIZNESU oraz firma STIBITZ zapraszają do Szkoły Mentorów Biznesu!

Jedyny w Polsce program z akredytacją EMCC (European Mentoring and Coaching Council) 

dla edukacji mentoringowej na poziomie Foundation i Practitioner

Program MENTOR Practitioner jest drugim modułem

Warunki przystąpienia do programu MENTOR Practitioner: 

  • Ukończenie modułu MENTOR Foundation
  • Zgłoszenie na dany termin i wniesienie opłaty
  • Dla absolwentów innych szkoleń:
    • ukończenie podstawowego kursu coachingowego lub mentorinogwego akredytowanego przez EMCC lub  ICF poświadczonego certyfikatem ukończenia,
    • praktykowanie mentoringu co najmniej przez 6 miesięcy przed rozpoczęciem kursu. 

Moduł MENTOR Practitioner obejmuje:

  • Część teoretyczną - warsztatową (72 h, w zależności od liczebności grupy),
  • Część praktyczną (sesje mentoringowe – 60 h),
  • Autorefleksje (40 h) - 2 z lektury i 1 z procesu,
  • Planowanie (5 h),
  • Sesje superwizyjne 3 indywidualne i 1 grupowa (do 4 osób),
  • Akredytacja EMCC (wsparcie w procesie akredytacji przez rok od uzyskania certyfikatu, przewidziany czas na certyfikację to pół roku) kontakt: dagmara.ratynska@stibitz.pl
  • certyfikat EQA

W sumie 175 h - akredytowanych godzin szkoleniowych.


Po ukończeniu programu MENTOR Practioner uczestnik – umie, wie, potrafi, rozumie:

  • Jakie cele można realizować w procesie mentoringowym,
  • Jakie są zasady procesu mentoringowego i jak stosuje się pytania otwarte,
  • W jaki sposób diagnozować potrzeby klienta,
  • Jak określić granicę swojej kompetencji i odpowiedzialności,
  • Jak ustalić ramy procesu oraz mierniki jego sukcesu,
  • Jakie są podstawowe narzędzia diagnostyczne pomocne w procesie mentoringowym,
  • Jakie są zasady pracy nad celem mentee,
  • Elementy komunikacji pozawerbalnej,
  • Znaczenie i definiowanie punktu odniesienia w procesie mentoringowym,
  • Podstawowe techniki wspomagające autodiagnostykę,
  • Swobodne korzystanie z podstawowych technik kalibrujących cel,
  • Zrozumienie różnic pomiędzy celem a strategią,
  • Zdobycie umiejętności właściwego formułowania i przekazywania feedbacku,
  • Fizjologiczne uwarunkowania człowieka w procesie zmiany,
  • Jak przygotowywać i towarzyszyć mentee w zmianie, 
  • Jak zdefiniować bariery w zmianie,
  • Kiedy i jak stosować techniki coachingowe w procesie mentoringowym.


PROGRAM 

  1. Warsztaty szkoleniowe 72 h, (w zależności od wielkości grupy),  

9 dni: 3 zjazdy po 3 dni (piątek, sobota, poniedziałek), co 2 tygodnie

Zagadnienia:

 

Dzień 1. 

Mentoring / coaching – różnice i podobieństwa, zasady procesu:

  • Coaching i mentoring - główne zasady, podobieństwa i różnice.
  • Kontraktacja procesu.
  • 3 role mentora w procesie. 
  • 3 filary mentoringu. 
  • JA jako mentor (elementy autodiagnostyki). 
  • Pogłębienie autodiagnozy w ćwiczeniu w parach z zastosowaniem pytań otwartych i aktywnego słuchania.

Dzień 2. 

Diagnostyka i kontraktacja:

  • Kontraktacja procesu z klientem i mentee.
  • Identyfikacja potrzeb klienta.
  • Diagnostyka kultury organizacyjnej firmy klienta.
  • Dobór par mentoringowych.

Dzień 3. 

Diagnostyka i elementy komunikacji pozawerbalnej:

  • Poznanie pomocnych narzędzi diagnostycznych i ich praktycznego zastosowania w procesie (DISC, MPA, EASI).
  • Jak komunikuje się człowiek?
  • Proces ustalania celu procesu z mentee.

Dzień 4. 

Narzędzia i ćwiczenia wspomagające poszerzanie samoświadomości mentee i Mentora w procesie:

  • Identyfikacja punktu odniesienia w procesie mentoringowym. 
  • Koło życia (wg. Metodologii JMT) - ćwiczenie w parach, autodiagnostyka.
  • Koło kompetencji Lidera ( wg. Metodologii JMT) - ćwiczenia w parach, autodiagnostyka
  • "JBT” – ćwiczenia samodzielne z autoprezentacją wyników na forum.
  • Jak identyfikować wartości mentee?

Dzień 5. 

Narzędzia pomocne w procesie ustalania i monitorowania celu procesu:

  • Narzędzia i techniki ustalania celów (praca w parach).
  • Plan/strategia/cel - nie bądź ortodoksem w procesie, ucz się ucząc.
  • Ćwiczenia praktyczne.
  • Feedback - co to jest?

Dzień 6. 

Zmiana w procesie mentoringowym:

  • Zmiana - konieczność trudna do zaakceptowania (prezentacja).
  • Zmiany w życiu Mentorów (casy).
  • Jak towarzyszyć w zmianie mentee?

Dzień 7., Dzień 8.  

Techniki coachingowe w procesie mentoringowym

  • Techniki „przeramowujące”.
  • Techniki ułatwiające introspekcje.
  • Praca na relacjach.
  • Praca nad  wybranymi przekonaniami i stereotypami.
  • Techniki projekcyjne - nazywanie emocji/story telling  (praktyczne zastosowanie IdeaCards i Qubiqbox).

Dzień 9 

Rekapitulacja pierwotna i podsumowanie, ewaluacja procesu 

  • Mentor i jego role.
  • Praca i kontraktacja z klientem instytucjonalnym.
  • Komunikacja pozawerbalna.
  • Feedback w procesie.
  • Zmiana.
  • Ćwiczenia wybranych 3 technik.
  • Podsumowanie procesu - feedback od uczestników, ewaluacja. 
  • Certyfikacja ukończenia kursu teoretycznego.

II. Praktyka (min. 60 h) 

  • min. 40 sesji mentoringowych, po 1,5 godz. z min. 5 mentee.
  • Zaliczane będą godziny odbyte:
    • do 12 miesięcy przed rozpoczęciem kursu – w ilości nie większej niż 20 h
    • w trakcie kursu i po jego zakończeniu.

III. Superwizje – 3 indywidualne i 1 grupowa (do 4 osób) 

 

IV. Moduł autorefleksji (40 h) - eseje po 1500 słów 

  • 2 eseje na podstawie lektur wybranych z otrzymanego zestawu.
  • 1 esej na temat jednego ze swoich procesów.

V. Moduł planowania (5 h)

 

VI. Kwalifikacja do certyfikatu – rozmowa z prowadzącymi ca. 30 min.

 

Do akredytacji wliczają się superwizje i autorefleksje, które zrobiono podczas kursu.


 

Przebieg procesu kwalifikacyjnego do programu MENTOR Practitioner:

  • Kontakt z Organizatorem
  • Wypełnienie przez kandydata kwestionariusza zgłoszeniowego
  • Odesłanie kwestionariusza zgłoszeniowego wraz z przesłaniem wymaganych załączników (przebieg pracy zawodowej, ukończone kursy, certyfikaty, kontakty referencyjne kandydata, list motywacyjny, opinia z firmy - jeśli jest kurs opłacony przez firmę)
  • Akceptacja pisemnego zgłoszenia,
  • Rozmowa kwalifikacyjna z jednym z trenerów (ca. 30 minut)
  • Pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej
  • Rezerwacja miejsca w wybranym terminie
  • Wniesienie opłaty przez uczestnika

Warunki uzyskania akredytacji EMCC - EIA Practitioner – tzw. skróconą ścieżką:


Koszt udziału w programie MENTOR Practitioner:

  • 18 400 PLN netto / 22 632 PLN  brutto / 1 osoba
  • Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, superwizje, konsultacje prowadzących, egzamin, certyfikat udziału w szkoleniu, certyfikat z EQA, wsparcie w procesie akredytacji po uzyskaniu certyfikatu przez rok. Czas przewidziany na certyfikację – pół roku. Kontakt: dagmara.ratynska@stibitz.pl
  • Dla Mentorów Fundacji Liderek Biznesu – 5 % zniżki. Prosimy o użycie kodu rabatowego: PM_FLB

Warunki Udziału w Programie 

Kandydatów prosimy o zapoznanie się z Warunkami Udziału w Programie – ich akceptacja jest konieczna przy zgłoszeniu do programu.

 

Warunki Udziału – PDF do pobrania

 


 

MIEJSCE: Formuła hybrydowa 

Spotkania stacjonarne będą odbywały się w Warszawie.

Metody pracy w Programie MENTOR Practitioner

Każda część Programu została zaplanowana tak, aby realizować kompetencje wyznaczone przez EMCC, na które składa się: ewaluacja procesu, stosowanie modeli oraz technik, orientacja na wynik i działanie, umożliwienie wglądu i nauki klientowi, świadomość siebie, zaangażowanie we własny rozwój, zarządzanie kontraktem, budowanie relacji. 

 

Stosowane techniki:

Wykład, case study, ćwiczenia, dyskusja, filmy, ćwiczenia w parach, koła kompetencji, BJT, sesja demo na forum, ćwiczenia z feedbackiem, ideacards, qubiqbox.

 

Warsztaty online odbywają się w grupach od 6 do 10 osób i zawsze są prowadzone przez 2 trenerów.