22 632,00 zł
brutto
Cena netto: 18 400,00 zł
Produkt niedostępny

FUNDACJA LIDEREK BIZNESU oraz firma STIBITZ zapraszają do Szkoły Mentorów Biznesu!
Jedyny w Polsce program z akredytacją EMCC (European Mentoring and Coaching Council)
dla edukacji mentoringowej na poziomie Foundation i Practitioner
Program MENTOR Practitioner jest drugim modułem

Warunki przystąpienia do programu MENTOR Practitioner:
- Ukończenie modułu MENTOR Foundation
- Zgłoszenie na dany termin i wniesienie opłaty
- Dla absolwentów innych szkoleń:
- ukończenie podstawowego kursu coachingowego akredytowanego przez EMCC lub ICF poświadczonego certyfikatem ukończenia,
- praktykowanie mentoringu co najmniej przez 6 miesięcy przed rozpoczęciem kursu.
Moduł MENTOR Practitioner obejmuje:
- Część teoretyczną - warsztatową (65 h, w zależności od liczebności grupy),
- Część praktyczną (sesje mentoringowe – 60 h),
- Autorefleksję (40 h),
- Planowanie (5 h),
- Sesje superwizyjne (3 indywidualne i 2 grupowe),
- Egzamin
- Akredytacja EMCC
- certyfikat EQA
W sumie 175 h - akredytowanych godzin szkoleniowych.
Po ukończeniu programu MENTOR Practioner uczestnik – umie, wie, potrafi, rozumie:
- Jakie cele można realizować w procesie mentoringowym,
- Jakie są zasady procesu mentoringowego i jak stosuje się pytania otwarte,
- W jaki sposób diagnozować potrzeby klienta,
- Jak określić granicę swojej kompetencji i odpowiedzialności,
- Jak ustalić ramy procesu oraz mierniki jego sukcesu,
- Jakie są podstawowe narzędzia diagnostyczne pomocne w procesie mentoringowym,
- Jakie są zasady pracy nad celem mentee,
- Elementy komunikacji pozawerbalnej,
- Znaczenie i definiowanie punktu odniesienia w procesie mentoringowym,
- Podstawowe techniki wspomagające autodiagnostykę,
- Swobodne korzystanie z podstawowych technik kalibrujących cel,
- Zrozumienie różnic pomiędzy celem a strategią,
- Zdobycie umiejętności właściwego formułowania i przekazywania feedbacku,
- Fizjologiczne uwarunkowania człowieka w procesie zmiany,
- Jak przygotowywać i towarzyszyć mentee w zmianie,
- Jak zdefiniować bariery w zmianie,
- Kiedy i jak stosować techniki coachingowe w procesie mentoringowym.
Po uzyskaniu certyfikatu ukończenia programu oraz spełnieniu pozostałych warunków EMCC (patrz strona: https://emccpoland.org/), można przystąpić do procesu akredytacyjnego, tzw.: „szybką ścieżką”, przeznaczoną dla absolwentów szkoleń akredytowanych w EMCC i tym samym można uzyskać akredytację indywidualną na poziomie EIA EMCC Foundation.

PROGRAM
I. Warsztaty szkoleniowe (9 dni – 65 h, w zależności od wielkości grupy) – zagadnienia
Dzień 1.
Mentoring / coaching – różnice i podobieństwa, zasady procesu:
- Coaching i mentoring - główne zasady, podobieństwa i różnice.
- Kontraktacja procesu.
- 3 role mentora w procesie.
- 3 filary mentoringu.
- JA jako mentor (elementy autodiagnostyki).
- Pogłębienie autodiagnozy w ćwiczeniu w parach z zastosowaniem pytań otwartych i aktywnego słuchania.
Dzień 2.
Diagnostyka i kontraktacja:
- Kontraktacja procesu z klientem i mentee.
- Identyfikacja potrzeb klienta.
- Diagnostyka kultury organizacyjnej firmy klienta.
- Dobór par mentoringowych.
Dzień 3.
Diagnostyka i elementy komunikacji pozawerbalnej:
- Poznanie pomocnych narzędzi diagnostycznych i ich praktycznego zastosowania w procesie (DISC, MPA, EASI).
- Jak komunikuje się człowiek?
- Proces ustalania celu procesu z mentee.
Dzień 4.
Narzędzia i ćwiczenia wspomagające poszerzanie samoświadomości mentee i Mentora w procesie:
- Identyfikacja punktu odniesienia w procesie mentoringowym.
- Koło życia (wg. Metodologii JMT) - ćwiczenie w parach, autodiagnostyka.
- Koło kompetencji Lidera ( wg. Metodologii JMT) - ćwiczenia w parach, autodiagnostyka
- "JBT” – ćwiczenia samodzielne z autoprezentacją wyników na forum.
- Jak identyfikować wartości mentee?
Dzień 5.
Narzędzia pomocne w procesie ustalania i monitorowania celu procesu:
- Narzędzia i techniki ustalania celów (praca w parach).
- Plan/strategia/cel - nie bądź ortodoksem w procesie, ucz się ucząc.
- Ćwiczenia praktyczne.
- Feedback - co to jest?
Dzień 6.
Zmiana w procesie mentoringowym:
- Zmiana - konieczność trudna do zaakceptowania (prezentacja).
- Zmiany w życiu Mentorów (casy).
- Jak towarzyszyć w zmianie mentee?
Dzień 7., Dzień 8.
Techniki coachingowe w procesie mentoringowym
- Techniki „przeramowujące”.
- Techniki ułatwiające introspekcje.
- Praca na relacjach.
- Praca nad wybranymi przekonaniami i stereotypami.
- Techniki projekcyjne - nazywanie emocji/story telling (praktyczne zastosowanie IdeaCards i Qubiqbox).
Dzień 9
Rekapitulacja pierwotna i podsumowanie, ewaluacja procesu
- Mentor i jego role.
- Praca i kontraktacja z klientem instytucjonalnym.
- Komunikacja pozawerbalna.
- Feedback w procesie.
- Zmiana.
- Ćwiczenia wybranych 3 technik.
- Podsumowanie procesu - feedback od uczestników, ewaluacja.
- Certyfikacja ukończenia kursu teoretycznego.
II. Praktyka (min. 60 h)
- min. 40 sesji mentoringowych, po 1,5 godz. z min. 5 mentee.
- Zaliczane będą godziny odbyte:
- do 12 miesięcy przed rozpoczęciem kursu – w ilości nie większej niż 20 h
- w trakcie kursu i po jego zakończeniu.
III. Superwizje – 3 indywidualne i 2 grupowe (5 h)
IV. Moduł autorefleksji (40 h) - eseje po 1500 słów
- 5 esejów na podstawie lektur wybranych z otrzymanego zestawu
- Esej na temat jednego ze swoich procesów.
V. Moduł planowania (5 h)
VI. Kwalifikacja do certyfikatu – rozmowa z prowadzącymi ca. 30 min.

Przebieg procesu kwalifikacyjnego do programu MENTOR Practitioner:
- Kontakt z Organizatorem
- Wypełnienie przez kandydata kwestionariusza zgłoszeniowego
- Odesłanie kwestionariusza zgłoszeniowego wraz z przesłaniem wymaganych załączników (przebieg pracy zawodowej, ukończone kursy, certyfikaty, kontakty referencyjne kandydata, list motywacyjny, opinia z firmy - jeśli jest kurs opłacony przez firmę)
- Akceptacja pisemnego zgłoszenia,
- Rozmowa kwalifikacyjna z jednym z trenerów (ca. 30 minut)
- Pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej
- Rezerwacja miejsca w wybranym terminie
- Wniesienie opłaty przez uczestnika
Warunki uzyskania akredytacji EMCC - EIA Practitioner – tzw. skróconą ścieżką:
Koszt udziału w programie MENTOR Practitioner:
- 18 400 PLN netto / 22 632 PLN brutto / 1 osoba
- Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, superwizję, konsultacje prowadzących, egzamin, certyfikat udziału w szkoleniu, certyfikat z EQA
- Dla Mentorów Fundacji Liderek Biznesu – 10 % zniżki

Warunki Udziału w Programie
Kandydatów prosimy o zapoznanie się z Warunkami Udziału w Programie – ich akceptacja jest konieczna przy zgłoszeniu do programu.
TERMIN
17 listopada - 11 grudnia 2023 r.
- I blok: 17, 18, 20 listopada 2023
- II blok: 24, 25, 27 listopada 2023
- III blok: 8, 9, 11 grudnia 2023
MIEJSCE: Formuła hybrydowa (3 x spotkania stacjonarne, 6 x online).
Spotkania stacjonarne będą odbywały się w Warszawie.
Metody pracy w Programie MENTOR Practitioner
Każda część Programu została zaplanowana tak, aby realizować kompetencje wyznaczone przez EMCC, na które składa się: ewaluacja procesu, stosowanie modeli oraz technik, orientacja na wynik i działanie, umożliwienie wglądu i nauki klientowi, świadomość siebie, zaangażowanie we własny rozwój, zarządzanie kontraktem, budowanie relacji.
Stosowane techniki:
Wykład, case study, ćwiczenia, dyskusja, filmy, ćwiczenia w parach, koła kompetencji, BJT, sesja demo na forum, ćwiczenia z feedbackiem, ideacards, qubiqbox.
Warsztaty online odbywają się w grupach od 6 do 10 osób i zawsze są prowadzone przez 2 trenerów.

PROWADZĄCY
Piotr Ciacek – akredytacja EMCC, ICF, JMT
Badacz jakościowy, trener, negocjator i mentor. Współzałożyciel SMG/KRC Poland (obecnie: Kantar MillwardBrown). Przez wiele lat pełnił funkcję Dyrektora Zespołu Badawczego oraz Prezesa Rady Nadzorczej MillwardBrown Polska. Dydaktyk studiów II stopnia w Collegium Civitas, wykładowca Szkoły Liderów Instytutu Wolności, autor i współautor podręczników: “Sprzedaż bez sprzedaży”, “Negocjacje – o co chodzi?”, „Być Mentorem – czy warto?”, „Komunikacja”. Obecnie prowadzi własną firmę szkoleniową i doradczą „STIBITZ”. Pracuje z zarządami i najwyższą kadrą menedżerską.
Marta Skrzydelska – akredytacja ICF, ACC
Trener indywidualny oraz grupowy, coach, mentor, certyfikowany supervisor coachingu. Absolwentka kursu „Train to Trainer” na Uniwersytecie Warszawskim. W 2016 roku została certyfikowanym trenerem biznesowym – otrzymała Dyplom Business Coaching w PwC. W 2017 r. uzyskała uprawnienia ICF na poziomie Associate Certified Coach. Od 2009 roku jest koordynatorem w Open University Uniwersytetu Warszawskiego. Realizowała projekty szkoleniowe dla takich firm oraz instytucji jak: Polska Agencja Prasowa, Komenda Główna Policji, Centralne Biuro Antykorupcyjne, CHRIS Turystyka i Rekreacja, Narodowy Bank Polski, Ambasada Niemiec w Polsce.
Joanna Kucharczyk-Capiga - akredytacja ICF PCC
Executive Coach, Mentor, Team Coach, Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku polskim i międzynarodowym. Wykładowca akademincki. Specjalizuje się w indywidualnych i grupowych procesach coachingowych, mentoringowych oraz szkoleniach skierowanych do kadry zarządzającej. Zaprojektowała i realizowała cykle szkoleń oraz programów rozwojowych dla wielu branż m.in.: finansowej, konsultingowej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej, prawniczej, FMCG, rządowej, uczelni wyższych oraz NGO’s. Liderka i autorka szkoły Business Coaching Diploma w PwC. W latach 2012-2014 Prezes European Mentoring & Coaching Council Poland.
Jacek Bełdowski - akredytacja EMCC EIA Practitioner
Executive Coach, Mentor. Współtworzy programy mentoringowe, oraz szkolę mentorów. Jest mentorem start-upów w MITEF CEE, innowatorów społecznych w Ashoka CEE, młodych przedsiębiorców w Inkubatorze Uniwersytetu Warszawskiego oraz przywódczyń w Fundacji Liderek Biznesu. Wykłada na studiach podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego.
Doradza organizacjom pozarządowym oraz małym i średnim przedsiębiorstwom w zakresie struktur organizacyjnych i zarządzania. W wolnym czasie biega maratony.